Level 4
U hebt nog lijm,verf,kwastjes,schaar/mesje nodig.
Deze vroege machines werden enigszins in gebruik genomen en er werd ontdekt dat een aantal wijzigingen wenselijk, zo niet absoluut noodzakelijk zou zijn. Misschien was het meest opvallende verschil met de latere modellen rond het afdakgebied – de eerste Tyfoons werden geleverd met een naar voren openende cockpit-ingang in de stijl van een ‘autodeur’ voor de piloot, die zelfs een windvenster bevatte. De piloot had ook een transparant dakpaneel dat naar links scharnierde en sommige machines hadden de toevoeging van een naar achteren gerichte spiegel op het frame van de kap.
Enkele van de andere opties die deze nieuwe versie toestaat zijn:
De nieuwe ‘cardoor’-structuur van de luifel
Eerder ‘autodeur’ pilootstoel
Alternatief hoofdonderstelwiel
Pneumatisch staartwiel
Alternatieve kanon stroomlijnkappen voor de kanonnen
Verschillende interne framestructuur
500Ib ‘Long Tail’ bommen
Livery A: R7752 PR-G, Roland Beamont, 609 Squadron Manston 1943
Livery B: RB781 SA-H 486 Squadron
Livery C: EK270 EL-X 181 Squadron
Livery D: JP671 XP-R 174 Squadron
Lengte 404 mm / Breedte 528 mm