Airfix 1:72 WWII USAAF Bomber Re-Supply Set #AF06304

35.95

Artikelnummer: AF06304

1 op voorraad

Verzend/verpakkingskosten

Bestellingen via internet voor 16.00 uur worden dagelijks op dezelfde dag verzonden

Bestellingen Nederland

Tot €10.00: € 8.95
Van €10.00 tot €35.00: €6.95
Van €35.00 tot €100.00: €3.95
Vanaf € 100.00: Gratis
Bestellingen BE/DE: € 12.50
BE Vanaf € 150 € Gratis
Bestellingen FR: €15.00

U bent nog lijm,verf,kwastje,mesje/tangetje nodig.

Level 2

200 Parts

Toen Amerikaanse bommenwerpers vanaf de zomer van 1942 op vliegvelden overal in Zuid-Engeland begonnen te draaien, veranderden de voertuigen die gebruikt werden om hun bevrijders en Flying Fortress te onderhouden langzaam van de standaard RAF-ondersteuningsvoertuigen, naar gespecialiseerde apparatuur van de US Air Force.

Van brandstoftrailers tot bomtrolleys, Bedfords werd snel vervangen door Chevrolets.

Autocar U-7144-T 4X4 trekker en F-1 brandstoftrailer. De U-7144-T werd vanaf 1942 op grote schaal gebruikt door het Amerikaanse leger en was zeker te vinden op de meeste, zo niet alle USAAF-vliegvelden in Groot-Brittannië, met name in combinatie met de standaard F-1-brandstoftrailer.

Omdat veel vliegtuigen dagelijks moeten worden bijgetankt, was het gebruikelijk voor elke basis om op elk willekeurig moment verschillende voorbeelden van de U-7144-T beschikbaar te hebben.

Chevrolet M6-bomservicetruck:

Deze utility 4X4-truck kon op zichzelf een klein aantal bommen vervoeren, maar werd vaker gebruikt in combinatie met de M5-bomtrailer.

Inderdaad, het was in staat maximaal vijf volledig geladen M5 bomaanhangwagens te slepen, wat net zo goed was gezien het aantal missies die USAAF-bommenwerpers moesten uitvoeren.

De nieuwe set bevat ook de bomaanhangwagen M5.

Cushman Model 39 Pakketauto:

Deze lichte, driewielige bedrijfsauto zal worden gebruikt voor een groot aantal lichte taken op basis van de USAAF.

Een ontwikkeling van het ontwerp van een motorfiets, het enkele wiel aan de achterkant zorgde voor de stroomvoorziening van het voertuig, waardoor een kleine laadkist aan de voorkant kon worden gemonteerd.

Nogmaals, de Cushman zou een vast onderdeel zijn geweest van een USAAF-vliegveld.

Cushman Model 39 Pakket Auto: lengte 34 mm, breedte 17 mm
Chevrolet M6 Bomb Service Truck: lengte 74 mm, breedte 25 mm
M5 Bomaanhangwagen: lengte 77 mm, breedte 33 mm
Autocar U-7144-T 4×4 Trekker: lengte 72 mm, breedte 33 mm
F-1 brandstofaanhangwagen: lengte 129 mm, breedte 36 mm

Merk: Airfix