LET OP !! DIT ARTIKEL IS OP VOORRAAD BIJ ONZE LEVERANCIER
NA UW BESTELLING DUURT VERZENDING CIRCA 7 DAGEN
U bent nog lijm,verf,kwastje,mesje/tangetje nodig.
Level 2
106 parts
Tijdens de vroege stadia van de Tweede Wereldoorlog bleek de in Amerika gebouwde Curtiss P-40B een van de belangrijkste gevechtsvliegtuigen te zijn waarover de geallieerde luchtmacht beschikte. Vliegend met de RAF in Noord-Afrika en de American Volunteer Group in China, zou de Allison V-1710-33 aangedreven P-40B een van de meest onderscheidende jagers van de hele oorlog worden, met hun angstaanjagende haaienbek-artwork. Ongetwijfeld, de meest opvallende versies van de P-40 waren de vroege machines, die een extreem sinister profiel vertoonden – met een kortere, meer spitse neus en een extreem keelachtige Allison V-1710-motor, de P-40B (Tomahawk IIa in RAF-dienst ) vliegtuigen leken bijna op vliegende grote witte haaien. Toen RAF No.112 Squadron van de Desert Air Force in 1941 agressief ogende haaientanden en -ogen aan hun vliegtuig toevoegde, veranderden ze onbedoeld hun Tomahawks in enkele van de meest iconische vliegtuigen van de Tweede Wereldoorlog en zeker enkele van de meest visueel aantrekkelijke. Deze ontwerpen zouden gedurende de rest van de oorlog hun weg vinden naar veel verschillende vliegtuigen, maar de RAF Desert Air Force was zeker het begin van de trend.