We ondervinden problemen met de server de website kan erg langzaam zijn excuses voor het ongemak!

Heller 1:200 Avenir #80625

79.00

Artikelnummer: H80625

1 op voorraad

Verzend/verpakkingskosten

Bestellingen via internet voor 16.00 uur worden dagelijks op dezelfde dag verzonden

Bestellingen Nederland

Tot €10.00: € 8.95
Van €10.00 tot €35.00: €6.95
Van €35.00 tot €100.00: €3.95
Vanaf € 100.00: Gratis
Bestellingen BE/DE: € 12.50
BE Vanaf € 150 € Gratis
Bestellingen FR: €15.00

LET OP !!  DIT ARTIKEL IS OP VOORRAAD BIJ ONZE LEVERANCIER

NA UW BESTELLING DUURT VERZENDING CIRCA 7 DAGEN

U bent nog lijm,verf,kwastje,mesje/tangetje nodig.

622 Parts

3 stickerversies inbegrepen:
FRANKRIJK: Avenir, 1965
ITALIË: Espresso Corinto, 1976
PANAMA: Shahrazad, 1984

Vanaf de jaren zestig werden autoveerboten wijdverspreid in de Middellandse Zee.
Begin 1965 bestelde de in Marseille gevestigde Compagnie de Navigation Mixte een autoveerboot bij Forges
et Chantiers de la Méditerranée in La Seyne-sur-Mer. De Avenir was hun eerste autoveerboot en de laatste
schip besteld door het bedrijf.
De Avenir, die op 4 november 1965 in gebruik werd genomen, werd op 21 juni 1966 te water gelaten en afgeleverd aan de
“Mixte” op 25 maart 1967 (IMO-International Maritime Organization-6614815).
Een fragment uit de officiële lancering in 1967: “Vandaag ontworpen voor het toerisme van morgen, is de Avenir
een echte luxe ferry met het hoogste niveau van comfort. Maar ze is ook een autoveerboot: de moderne reiziger,
die zonder zijn auto niet meer te vinden is, rijdt recht naar binnen”.
Het schip was volledig voorzien van airconditioning en bood plaats aan 918 passagiers (376 in passagiersklasse,
364 zitplaatsen en 178 slaapzalen). Het had ruimte voor 130 voertuigen om het schip binnen te komen via een 2,60 m
hoge achterklep of via zes zijdeuren (110 voertuigen in de “garage” en 20 voertuigen in het ruim). Cabine
Klassepassagiers hadden toegang tot een eetzaal met 200 zitplaatsen, twee lounges, een met een dansvloer, een Lido
Bar met zwembad, een winkel en een tv-scherm. Passagiers in Economy Class profiteerden van een bar
en een brasserie met een tv-scherm.
De inaugurele reis van Avenir naar de Balearen en Tunis vond plaats van 14 tot 17 april. Op 18 april zij
maakte haar eerste commerciële reis van Marseille naar Tunis. Op 1 juli 1969 werd de Avenir overgedragen
aan de Compagnie Générale TransMéditerranéenne (CGTM) als onderdeel van de fusie van de Compagnie
de Navigation Mixte en de Mediterrane diensten van de Compagnie Générale Transatlantique. De
Avenir, dat tussen Frankrijk, Algerije en Tunesië opereerde, arriveerde voor de laatste keer in Marseille
Oktober 1975, waar ze werd ontmanteld en te koop aangeboden. Het schip werd in januari 1976 verkocht
aan het Italiaanse bedrijf Trans Tirreno Express, dat het exploiteerde onder de naam ESPRESSO CORINTO
tussen Italië en Griekenland. De thuishaven in die tijd was Cagliari.
Het schip werd in 1981 buiten gebruik gesteld vanwege de financiële problemen van TTE en lag bijna
drie jaar voordat het in 1984 werd gekocht door het Panamese bedrijf Marinvest Founds. Hernoemd
SHAHRAZAD, het diende om moslimpelgrims naar de Rode Zee te vervoeren. Op 21
In september 1985 eindigde haar carrière toen ze bij Jeddah zonk nadat ze door brand was verwoest.

Afmeting model:650x91mm

Merk: Heller