Level 2
U bent nog verf,kwastjes,schaar/mesje nodig.
Twee modellenset – Gekleurde Sprues – Vliegtuigen Referentiegids – Kleuren Instuctiesheet – twee voetsteunen – Lijm –
Bonuscode (PC / Mac-versie): Thach’s F2A-1 Buffalo (Rank 2.0 Premium Fighter) He-112 B-1 / U2 (Rank 2.3 Premium Fighter) – 7 dagen premium – Italeri-embleem
P-47 N
Ontwikkeld door North Republic Aviation, was de hoofdrol van de P-47 Thunderbolt de Bomber Escort, op grote hoogte kon de ‘Jug’ kampen met het nieuwste van de Luftwaffe.
Het ontwerp moest ook een veel betere bescherming voor de piloot omvatten door een verhoogd pantser rond de cockpit te hebben, maar dit verhoogde het gewicht aanzienlijk.
Het was de eerste Amerikaanse jager die meer dan de standaard x6,50 kaliber M2 Browning Machinegeweren ontving, een totaal van 8 bij elkaar.
De P-47N-15 kan in veel opzichten worden beschouwd als een meer gespecialiseerde jagersversie van de P-47D-serie jagers, die uitsluitend wordt gebouwd voor een boom- en zoomstrategie.
Het belangrijkste verschil tussen de P-47N van zowel de D-serie als andere vliegtuigen in het algemeen op het slagveld is de topsnelheid en manoeuvreerbaarheid. grenzend aan iets minder dan 800 km / u, en met een casco dat het kan ondersteunen.
P-51 D
De Noord-Amerikaanse P-51 Mustang was een Amerikaanse jager ontworpen in de vroege jaren 1940 en wordt beschouwd als de beste Amerikaanse jager uit de Tweede Wereldoorlog.
Het werd op grote schaal geëxporteerd naar landen in Europa, Azië, Afrika en Zuid-Amerika.
De P-51 nam deel aan de Koreaanse oorlog en andere conflicten na de Tweede Wereldoorlog.
De meest bekende Mustang-versie was de P-51D met traan (of luchtbel).
Het grootste probleem voor de piloten van de eerdere varianten was een grote dode hoek aan de achterkant van het vliegtuig vanwege het ontwerp van de kap.
Een eerdere poging om het probleem aan te pakken, was een door British ontworpen Malcolm-motorkap, geïnstalleerd op veel P-51B’s.
Het verbeterde zicht naar achteren, maar de zoektocht naar een betere oplossing ging door. In januari 1943 werd de Amerikaanse kolonel Mark Bradley van de VSAF, terwijl hij in Groot-Brittannië was gestationeerd, geïntroduceerd in de toen nieuwe “bubbel” -koepel, ontworpen voor gebruik op Spitfires en Typhoons.
De luifel had geen raamwerk en bood bijna 360 graden zicht.
De inaugurele vlucht van de nieuwe P-51D vond plaats op 17 november 1943 in Inglewood, Californië.
Modelafmetingen: 15 cm x 13,3 cm