We ondervinden problemen met de server de website kan erg langzaam zijn excuses voor het ongemak!

Airfix 1:35 British M3 Stuart ” Honey ” #1358

28.50

Artikelnummer: AF1358

1 op voorraad

Verzend/verpakkingskosten

Bestellingen via internet voor 16.00 uur worden dagelijks op dezelfde dag verzonden

Bestellingen Nederland

Tot €10.00: € 8.95
Van €10.00 tot €35.00: €6.95
Van €35.00 tot €100.00: €3.95
Vanaf € 100.00: Gratis
Bestellingen BE/DE: € 12.50
BE Vanaf € 150 € Gratis
Bestellingen FR: €15.00

Level 3

U bent nog lijm,verf,kwastje,schaar/mesje nodig.

De Britten noemden de M3 “General Stuart” bij ontvangst van de tank onder het Lend-Lease-programma in juni 1941.

Het vermogen van de tank om te “schieten en scooten” en de bemanning te beschermen tegen kleine vuurwapens vuurde een affectie bijnaam van “Honey” door zijn exploitanten.

De Britse cavaleriemensen vonden deze tank leuk omdat hij 10 tot 20 mijl per uur sneller kon rijden dan zijn eigen of vijandige tanks, en vanwege het onderhoudsgemak.

De M3’s zijn ontworpen om de verouderde M2’s te vervangen.

De M3 bevatte een dikker pantser, een verlengde romp en een loopwiel voor de trailer om als een ander wiel te fungeren om de gronddruk te verlagen en de gewichtsverdeling te verbeteren.

Het M3-torentje had drie pistoolopeningen en een verkort terugslagmechanisme.

Hij was ook uitgerust met een 37 mm M6-pistool, dat al vroeg in de oorlog voldoende was, maar tegen 1942 overtroffen de Duitse tegenhangers ver het bereik van de M3.

De smalle breedte van de M3 kon geen groter pistool opnemen. De M3A1 was uitgerust met een Westinghouse gyrostabilisator, een koepelvormige korf en een hydrolisch traverseermechanisme met een olie-versnelling, maar miste een torentjekoepel.

De eerdere versie van de M3A1, de Stuart III, werd aangedreven door Continental W-970-9A-7 cilinder radiale gas 250 pk motor, maar halverwege 1941 kwamen de Stuart IV’s van de productielijnen met Guiberson T-1020 luchtgekoelde radiale diesel motor.

Merk: Airfix